Vind je weg terug naar de liefde
Of Love and Eternity is een gratis avontuur videogame waarin je je moet herenigen met je overleden geliefde nadat je onterecht bent vermoord. Deze 3D retro-game in PSX-stijl is ontwikkeld door Winston Powell alias acornbringer en is een sfeervolle, donkere fantasiereis voor één speler die griezelig is in plaats van regelrechte schrikreacties.
Op het eerste gezicht, Of Love and Eternity lijkt op Dark Souls in thema maar is meer een prachtige gothic survival-horrorgame gemaakt als eerbetoon aan het tijdperk van de PS1-games. Deze demo is in actieve ontwikkeling en wordt beschouwd als de alfaversie.
Liefde overwint alles
Het verhaal van Of Love and Eternity begint wanneer je personage, een naamloze ridder, arriveert en zijn geliefde dodelijk neergestoken aantreft. Als je om haar rouwt, eindig je ook je dood door toedoen van haar moordenaar. Je wordt echter al snel wakker en ontdekt dat er jaren zijn verstreken. Nu ben je een ziel die een skeletachtige vorm bewoont, die de verloren ziel van je geliefde moet vinden.
Helaas is deze demo >heeft geen in-game tutorial voor de besturing, maar je kunt ze gemakkelijk achterhalen door middel van vallen en opstaan. De WASD-toetsen zijn voor beweging en de muis is voor het besturen van je camera. De Shift-toets is om te rennen en de spatiebalk om aan te vallen. Druk op de linker Ctrl-toets om van cameraweergave te wisselen. Klik met de rechtermuisknop om te zoomen. De game ondersteunt ook controllers.
Alleen grafisch is deze game absoluut prachtig met zijn late PSX-kunststijl. De in-game assets zien er uniek en iconisch uit, vooral het speelbare personage. Er is echter niet veel in termen van de gevechtsgameplay. De demo heeft alleen het eerste gebied en je dwaalt gewoon over de lineaire paden, terwijl je de atmosfeer in je opneemt. De enige NPC die er is, geeft je ook niet veel verhalende exposities.
Heeft een groot potentieel
Al met al is Of Love and Eternity een veelbelovend horrorspel, vooral met de zorgvuldig gemaakte kunst en het atmosferische geluid. Je krijgt hier echter niet te zien enkele van de gameplay-mechanica. Bovendien kan het meer NPC-interacties gebruiken als je begint, vooral om wat meer te begrijpen over de wereld die buiten op je wacht. Dit is echter zeker het proberen waard.